top of page

In cautarea pretului "pierdut": Consumatorii au nevoie de referinte coerente si de date transparente


 
 

Platforma de negociere continua a Pietei Centralizate a Contractelor Bilaterale de Energie Electrica, administrata de OPCOM este singura care permite accesul direct al consumatorului catre vizualizarea ecranului sistemului de tranzactionare, deci practic singura sursa directa de informatii in timp real pentru consumator.

Inclusiv aceasta functionalitate, face din aceasta platforma cu negociere continua o referinta potrivita pentru indexarea preturilor, pentru consumatorii care vor sa achizitioneze energia electrica la comanda, in transe constante (tranches) sau profilate (click), prin intermediul furnizorului lor de energie electrica.



Luni, 7 decembrie 2020, pe platforma mai sus amintita au avut loc 5 tranzactii, toate pentru un acelasi produs: livrare de energie electrica in banda pe perioada saptamanii 51 a anului curent.

Totusi, preturile de tranzactionare s-au pozitionat intr-un ecart foarte larg de 50 lei/MWh, ceea ce reprezinta circa 18% din pretul maxim de tranzactionare sau aproximativ 22% din cel minim:

• 225 lei/MWh;

• 226 lei/MWh;

• 258 lei/MWh;

• 275 lei/MWh (2 tranzactii).


In aceste conditii, in care pretul pentru un acelasi produs difera in aceeasi zi de la 225 la 275 lei/MWh, care este valoarea corecta, de referinta?


Companiile consumatoare de energie au nevoie referinte coerente si de date transparente, mai ales in eforturile lor de implementare a produselor globale de energie.

Intensificarea furnizarii acestor produse este un pas inainte pentru piata de energie electrica in ansamblul ei, dar mai ales reprezinta indeplinirea unei conditii solicitate de catre companiile care au ales Romania pentru a investi.


Nota: Diversitatea contrapartilor vizate de prezenta postare asigura impartialitatea si echidistanta acestei opinii.

Abonează-te la newsletter-ul ales de peste 500 de achizitori
De acum veți fi la curent!
bottom of page